divendres, de desembre 31, 2010

asteroide B612: Naufragi entre un metre i mig de neu

asteroide B612: Naufragi entre un metre i mig de neu

No puc sortir. Ningú no pot sortir. De fet només podem abandonar Sonnenhalde si anem acompanyats per un empleat autoritzat pel Dr. Riehener o pel Dr. Pfeifer, el de la cara grisa. Però el que vull dir és que no podem sortir ni al jardí. Anit va caure una persistent nevada que, sumada a les que s'han succeït des del novembre, ha deixat més de metre i mig de neu en alguns indrets. De fet, per sortir per la porta principal han hagut d'obrir pas amb pales i aspiradores de neu o Staubsauger des Schnees com els hi diu la infermera Siegel.

Les sirenes que he perseguit avui són de glaç, però no deixen petjades a la neu. A l'hora del descans de l'horabaixa he dibuixat l'escena d'un mar de neu verge i d'una sirena rossa i de mirada d'ulls verds i blaus que feia capbussades impossibles trencant el blanc d'escuma glaçada. A Klaus no li ha agradat el dibuix i m'ha dit que estava boig... i això m'ho deia mentre ell es passejava amb Das Kapital de Marx obert damunt del cap com si fos un capell. Per contra la infermera Baumann m'ha demanat que li faci un dibuix com aquest per penjar a la recepció.

Mir per la finestra i veig que torna a nevar amb intensitat, es schneit wieder. Em quedaré vigilant per si apareix novament la meva sirena de glaç mentre Jörgen intenta destrossar les Variacions Goldberg en el piano de la sala.