dissabte, d’octubre 30, 2004

rock català? segons quin i segons com

El millor grup en català amb diferència ara mateix (diuen els meus amics de confiança, i jo també ho crec): els mallorquins Antonia Font.
p.e.


Res d'aquest món no m'importa,
jo només vull ser un trosset
de natura
en miniatura


i és que estic de puta mare,
i jo me vull morir
allargat damunt sa barca
amb un tassó de vi

alegria
ses velles se xapen de riure
i es ovnis s'apinyen i deixen un cràter
per sempre dins sa meva vida

com diuen alguns, mescla de franco battiato, ja t'ho diré i jaume sisa.
no estan gaire equivocats.
i què pensau voltros?

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Un amic me n'ha parlat, jo no els conec però m'agrada el que llegeixo aquí dalt. Aquesta setmana em passo per la biblioteca a veure si trobo algun CD d'Antònia Font i ja t'explicaré.

Susanna

Anònim ha dit...

Jo també crec que en aquest cas els de les Illes ens han passat per davant. La música, les lletres i la bella senzillesa de la presentació del seu material em van convertir (ja l'any 99) en una silenciosa seguidora d'Antonia Font.

Us recomano visitar http://www.antoniafont.cjb.net.

Salut.

Iolanda (Barcelona)

Anònim ha dit...

No se si la barreja que s'apunta al comentari de la lletra de Antonia Font és el cóctel real, però si que estic d'acord amb que musicalment igualen (si no superen) als menorquins Ja t'ho diré i els tocs Battiato i Sisa els podem veure llegint aquesta lletra. Les cançons sovint traspuen un realisme-no-real (una de blanc i una altra de negra) que em varen captivar al poc de descobrir-los.

M. P.

Anònim ha dit...

Doncs a mí m'agraden més els ja t'ho diré (una mica tard, ho sé) entre altres coses per la veu tant especial que trobo que té el Cris Juanico.

Susanna

mgo ha dit...

quan vaig dir que AF em semblaven el millor grup en català, vaig obviar els jatho perquè ja no existien com a grup

Anònim ha dit...

clar que ja t'ho dire eren especials, la veu d'en cris es unica, veu i tot el que suggereix, i ara el disc d'en cris tot sol es una passada

Anònim ha dit...

Vaig tenir la doble sort de veure el Cris Juanico a Ferreies aquest estiu i conèixer a aquell concert un superfan que em va posar al corrent dels seus treballs tant amb jatho com en aquesta darrera grabació. Aquest final de mes estarà per aquí (el 27 a Mataró i el 28 a l'Espai (BCN))i no me'l penso perdre.

Susanna