divendres, de desembre 16, 2005

PER A PLORAR

o ens hauria de caure la cara de vergonya


The Times. Una lista de ricos

En el centro de las negociaciones presupuestarias de la UE está la Política Agraria Común (PAC). En el centro de las negociaciones mundiales de comercio de Hong Kong está la PAC. Unas y otras están bloqueadas por la PAC, cuyos subsidios mantienen en la pobreza a millones de agricultores del mundo. Es la parte nuclear de un excéntrico presupuesto que despoja a Europa de dignidad diplomática y de salud económica. Pero aparentemente la PAC está fuera de discusión, gracias sobre todo a Francia. Una buena noticia para quienes se benefician, algunos identificados en un documento que se acaba de conocer. (…) Están en la lista el príncipe Alberto de Mónaco, que recibió al menos 200.000 libras en 2003 y 2004 y (…) la reina Isabel de Inglaterra, que obtuvo 155.000 libras. (…) Cees Veerman, un ministro holandés, recibió 112.500 libras. Entre sus responsabilidades se incluye la agricultura y amenazó con dimitir si su primer ministro apoyaba a Blair en su afán reformista de la PAC. Tuvo éxito. (…) En Dinamarca, 4 de los 18 miembros del gabinete, o sus esposas, reciben dinero de la PAC. (…) Británicos, aparte de la reina, hay en la lista. El duque de Westminster, con una fortuna valorada en 5.000 millones de libras – el británico más rico – recibió 174.000 libras. (…)
En 2003, el 6,5 % de agricultores europeos más ricos percibió el 55 % del total de subsidios. En España, el 18 % más rico recibió el 76 %. Cada año desaparecen 37.000 familias de agricultores en España. La UE cosecha lo que antes sembró.

El País-Revista de prensa. 15/12/5

4 comentaris:

Anònim ha dit...

aquesta informació és, almenys, poc documentada. m'informi si us plau quan la documentació sigui una mica més professional o amb més paràmetres`per discutir

Anònim ha dit...

No hi ha massa a discutir si es coneix com funcionen els subsidis de la PAC. Cal saber que essencialment no primen la producció de qualitat ni les petites economies rurals, sinò que serveixen perque rendistes de la terra, grans gestors i gens pagesos, amb enormes superfícies de terreny, treguin un bon pessic, encara que no recullin el que conreen. Absurd no? Doncs, sí! La Baronesa Von Thyssen n'és una de les més beneficiades a Espanya, pels motius exposats. L'amo Joan, d'un lloc prop de Fornells (i més a prop de Tirant), no rep gairebé res de la PAC, i endemés ha de reduir la quota lletera. L'amo Joan es jubilarà pobre... hi pots anar a parlar amb ell i et documentarà més.

PD. Compra-li sobrassada, la fa boníssima.

Anònim ha dit...

No era la Duquesa de Alba la que més tallada treia de la PAC en això que diuen Espanya (que ja fa temps que està prodit -que diria Biel Majoral-).

Comandant-PI

Anònim ha dit...

Tan se val, si hi han ajuts per la protecció de l'art segur que se'ls emporta la baronessa i no els pobres artistes que han de tirar de "pluriempleo" per a poder viure.